Formare profesională

Ghid de Cultura Informației

Ghidul de Cultura Informației a fost publicat în 2012 de către ABR cu sprijinul financiar al Ambasadei SUA în București.

Vă punem la dispoziție varianta online a publicației.

Ghidul se adresează bibliotecarilor, studenților și masteranzilor care vor să își îmbunătățească abilitățile de căutare, selectare, evaluare și utilizare a informației.

pdf Ghid de cultura informației (5.50 MB) (pdf)

default Ghid de cultura informației (epub) (952 KB)

 

Anunţ recrutare – postul de bibliotecar şef – Universitatea Titu Maiorescu din Bucureşti

Universitatea Titu Maiorescu (UTM) din Bucureşti scoate la concurs postul de bibliotecar şef.

 

Responsabilităţile postului:

- Coordonarea activităţii bibliotecii UTM;

- Coordonarea dosarelor de acreditare Aracis pentru biblioteca UTM;

- Propunerea de publicaţii pentru popularizarea bibliotecii, în conformitate cu planul de învăţământ;

- Organizarea, prelucrarea, dezvoltarea, conservarea colecţiilor de cărţi, publicaţiilor, şi a documentelor specifice activităţii;

- Administrarea bazei de date cu cărţile din biblioteca UTM;

- Atragerea studenţilor şi stimularea studiului şi a lecturii;

 

Read more: Anunţ recrutare – postul de bibliotecar şef – Universitatea Titu Maiorescu din Bucureşti

Statistica în sprijinul activităților manageriale

În zilele de 24 - 25 iunie a. c. s-a organizat la Universitatea Transilvania din Brașov cursul Statistica în sprijinul activităților manageriale, adresat directorilor de biblioteci universitare, specializate și publice.

Cursul a fost prezentat de profesorul Tord Høivik, de la Akershus University College for Applied Sciences, Oslo, Norvegia și membru în secțiunea IFLA (Federația Internațională a Asociațiilor de bibliotecari) pentru statistică și evaluare., unul din specialiștii mondiali în acest domeniu – a predat în mai multe universități din SUA, Europa si America Latină și a scris numeroase lucrări pe această temă. A susținut, de asemenea, cursuri în cadrul asociațiilor de bibliotecari din Grecia, Polonia, Norvegia, Suedia pe tema leadershipului în biblioteconomie  (Statistics as a Leadership Tool for Advocacy ).

La acest eveniment au participat 26 directori ale celor mai importante biblioteci din România.

Scopul acestui curs a fost prezentarea unor metode de colectare a datelor și de folosire a statisticilor în crearea de instrumente utile pentru managementul bibliotecilor și obținerea surselor de venituri suport pentru dezvoltarea activităților. Cursul a fost organizat de ABR și IFLA, secțiunea BSLA - Building Strong Library Associations.

Din program spicuim:

  • De ce trebuie să studiem statisticile?
  • Pe ce aspecte ale bibliotecii trebuie să ne concentrăm atenția?
  • Cum putem prelucra datele statistice?
  • Statistici privind utilizarea resurselor electronice
  • Cum putem colecta datele statistice?
  • Observați-vă utilizatorii!
  • Cum putem prezenta datele statistice?

Cursul s-a bazat pe aplicații practice; toată documentația și datele statistice pentru aplicații au fost postate pe blogul profesorului.

Prof. dr. ing., dr. marketing Angela Repanovici

Organizator curs

Statistica în sprijinul directorilor de bibliotecă

În zilele de 19 - 20 iunie a. c., ABR în cooperare cu IFLA organizează la Brașov workshopul intitulat Statistica în sprijinul directorilor de bibliotecă (sprijin  atât pentru politica lor managerială, dar mai ales în relație cu autoritățile finanțatoare) adresat directorilor de biblioteci universitare, specializate și publice. Pot participa şi alte persoane cu funcții de conducere din biblioteci. Workshopul este condus de profesorul Tord Høivik, care  face parte din Comitetul permanent IFLA pentru Statistică și evaluare.  Profesorul Tord Høivik este unul din specialiștii mondiali în acest domeniu – a predat în mai multe universități din SUA, Europa și America latină și a scris lucrări pe această temă. A ținut, de asemenea, cursuri în cadrul asociațiilor de bibliotecari din Grecia, Polonia, Norvegia, Suedia pe tema leadershipului în biblioteconomie  (Statistics as a Leadership Tool for Advocacy ). Alte date găsiţi la adresa: http://iflastat.wordpress.com/timeline/.

Numărul de participați admiși este de 20.

Înscrierile se fac pe baza completării formularului din Anexa şi a depunerii taxei de participare în contul ABR.  Termenul limită de înscriere este 1 aprilie 2013. Cererile vor fi înregistrate în ordinea sosirii, conform principiului primul sosit, primul servit.

Taxa de înscriere : 50€ pentru membrii ABR și 75 € pentru nemembrii ABR. Taxa acoperă audierea cursului, participarea la aplicațiile practice, certificatul de specializare și pauzele de cafea.

Sumele vor fi depuse în contul în euro al ABR RO88RNCB0090000508350005, deschis la BCR, sucursala Lipscani. Responsabilul workshopului din partea ABR este doamna prof. Angela Repanovici, președintele secțiunii Cultura informației a ABR.

Participanții la workshop vor primi atestate IFLA/ABR. Pentru alte detalii scrieți la adresa de email al ABR This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Impresii asupra cursului de formare a formatorilor în cultura informației.

Cursul a fost extrem de interesant, cu multe informații de actualitate din domeniul biblioteconomiei, extrem de utile in vederea satisfacerii nevoilor de informare ale utilizatorilor - Gabriela Mailat, Universitatea Transilvania din Brașov

Cursul a fost foarte util, bine organizat,informațiile captivante - Alina Clinciu, Universitatea Transilvania-Facultatea de Muzica.

Am rămas cu o impresie plăcută în urma acestui curs, lectori au fost profesioniști și bine pregătiți, cursul a fost foarte interesant și actual.  Ar fi foarte util ca astfel de cursuri să se facă în toate școlile și universitățile din România. - Mihai Constantinescu, Universitatea din București

Constructiv, interactiv, eficient, într-un format atractiv, predat de o echipa de profesioniști. - Lenuța Ursachi, Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați

A fost foarte interesant. Sveta Căzănaru, Biblioteca Academiei Române

A fost foarte interesant. Gabriela Băran, Universitatea din București

Cursul este predat la un nivel academic ridicat și prezintă foarte multe noutăți pentru mine, consider că am avut numai de câștigat participând la acest curs. - Stana Moțoc, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu.

Un curs interactiv, cu profesori experți de la care am dobândit cunoştinţe noi demne de a fi puse în practică. Va multumesc pentru ca mi-ati oferit posibilitatea de a ma perfectiona intr-un domeniu al biblioteconomiei unde este intotdeauna loc de mai mult si mai bine pentru noi - bibliotecarii - si, implicit, pentru utilizatorii nostri!

Pe lângă faptul că am avut ocazia să deprind noi cunoștințe alături de specialiști de excepție ai bilioteconomiei românești: Prof. univ. Mircea Regneală, Prof. univ. Angela Repanovici, Lector dr. Robert Coravu, cred ca aplicațiile practice (care uneori ne-au umplut și timpul liber) au constituit modalitățile reale de însușire a teoriei.Tot respectul pentru modul de organizare și, încă o dată, mii de mulțumiri! - Bălan Dorina, Biblioteca ,,V.A. Urechia" Galați

A fost un curs cu foarte multe informații, a avut incluse aplicații practice, prezentare plăcută. - Camelia Stumbea, BCU M. Eminescu Iași

Cursul a oferit informații utile pentru tehnica redactării unei lucrări științifice, a fost interactiv si interesant. Ema Tudor Biblioteca Județeană "Octavian Goga" Cluj

A fost un curs interesant, la care am descoperit lucruri noi in domeniul culturii informației. Un curs interactiv, bine structurat. - Ionela BURZ, Biblioteca Universității din Oradea

Cursul a fost deosebit de interesant cu multe metode noi pe care le voi aplica in biblioteca.- Stoica Zamfira Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau" Focșani

Foarte constructiv. - Constantin Mioara Sc Gen nr 12 Brașov

Un CURS ABUNDENT IN INFORMAȚIE NOUA, ACTUALA ȘI ABSOLUT NECESAR BIBLIOTECARILOR. Prezentarea lectorilor extraordinară. -  ONEA LACRAMIOARA, Școala George Enescu Moinești, Bacău

 

Page 1 of 4
 
 

Noutăți